Het enige dat nog geregeld moest worden waren de aansluitroutes van en naar de luchthaven. In eerste instantie dacht ik dat het over de verbindingswegen over land ging. Een vliegveld moet immers bereikbaar zijn met het OV en aangesloten zijn op het wegennet.Maar nee, het ging echt over de vliegroutes van en naar Lelystad Airport. Dus, er wordt jarenlang gepraat over een vliegveld, maar blijkbaar heeft niemand echt serieus nagedacht dat er ook vliegtuigen van en naartoe moeten vliegen. En dat die over het 'Oude land' (lees: alles behalve Flevoland) moeten. Afgezien van allerlei andere aspecten in dit dossier zoals milieudoelstellingen, de fictieve werkelijkheid van cijfers, veel of weinig geluidsoverlast, veel of weinig fijnstof, wel of geen economische schade vind ik dit nog het meest verbazingwekkend: je denkt als alles klaar is pas na over de bereikbaarheid van de luchthaven voor vliegtuigen. Mind blown.
CDA standpunt: We zijn tegenstander van de laagvliegroutes over de Veluwe. De vliegtuigen moeten hoger gaan vliegen. Er moet zo snel als mogelijk overgegaan worden tot herinrichting van het luchtruim. De communicatie tussen het ministerie, de provincie, de gemeenten, waaronder Ede, en onze inwoners moet sterk verbeterd worden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten