woensdag, maart 21, 2018

21 maart: stem Nuis!

Beste mensen, het is vandaag zover. Je mag stemmen. Belangrijk om te doen! Het gaat om belangrijke keuzes voor Ede. Ga in ieder geval stemmen. Ik leg nog even kort uit waarom ik dit ook alweer doe en wat ik belangrijk vind.

Waarom ben ik hier ook alweer aan begonnen?

Ik heb allereerst voor de politiek gekozen omdat ik het belangrijk vind dat in een democratie er goede controle op het lokaal bestuur is. Ik vind het een belangrijke vraag hoe een volksvertegenwoordiging bijdraagt aan het functioneren van een samenleving en hoe democratie ook in praktische zin vorm krijgt. Tijdens mijn uitzendingen als beroepsmilitair naar Bosnië heb ik van dichtbij mogen zien wat falend, corrupt lokaal bestuur aan onrecht en schade veroorzaakt. Daarnaast wil ik niet alleen vanaf de zijlijn roepen wat er allemaal anders moet, maar wil ik juist mijn bijdrage aan leveren door actief te worden in de politiek.

Lokale politiek moet uiteraard gaan over herkenbare onderwerpen die burgers – mijzelf dus ook – direct raken. Maar het gaat ook over hoe je met elkaar samenleving wilt zijn. Ik wil vanuit mijn christelijke overtuiging daaraan bijdragen.

Wat vind ik belangrijk?

Uiteraard hebben we een verkiezingsprogramma en hebben concrete de standpunten. Ik sta voor de zaken die we daarin beschrijven. Als volksvertegenwoordiger leg ik ook een aantal eigen accenten:

  • Veteranen: goede zorg en aandacht vanuit de gemeente voor veteranen. 
  • Veiligheid: wijkagent in wijken en dorpen. Handhaving van overlast en aanpak drugsafval.
  • Vrijwilligers: versterken van hun slagkracht en het wegnemen barrières. 
  • Eenzaamheid: aanpak van eenzaamheid onder ouderen. 
  • Schone stoepen: een schone buurt is een vitale buurt.
  • Goed bestuur: uitlegbare en onderbouwde besluitvorming door het bestuur.



Geen opmerkingen:

Most Viewed